Hürrem | Konular | Kitaplar

En fazla 4 cariyeyle nikah kıyılabilir


Prof. Ahmet Akgündüz, padişahların 'çok eşliliği' ve cariyelerle halveti konusuna ise şöyle açıklık getirdi:

"Bir padişah, veya siz, isteseniz İslam'a göre, İslam hukukuna göre bir cariye ile de nikah kıyabilirsiniz. Nikah kıydığınız an, o cariye sizin hanımız olur. Nikah kıydığınız cariyelerin sayısı dördü geçemez. Bu önemli bir hukuki statü. Şayet bir çocuğu olur ise o cariyeyi hür hale getirmek mecburiyetindesiniz."

Akgündüz, harem mektebine alınan cariyelerin zekâlarına, ahlaklarına ve güzelliklerine göre, evvela haremin hizmetçi statüsündeki grubu olan cariye, kalfa ve ustalar makamlarına ve sonra da Padişahlar tarafından seçilmeleri halinde Padişah ile karı koca hayatı yaşayan gözde, ikbal, kadın efendi ve neticede valide sultan payelerine kadar yükselme imkânlarına kavuşabildiğini anlattı. Akgündüz, sarayda sayıları bazı dönemler 500'e kadar ulaşan cariyelerin çok büyük bir kısmının hizmetçi grubundan olduğunu dile getirdi.

Prof. Akgündüz, Hürrem Sultan konusunda bazı yanlış anlaşılmaları giderecek şu değerlendirmeyi yaptı: "Aslı ne olur ise olsun. Osmanlı Devleti'nin haremine alınan ve İslami bir manevi terbiyeden geçen çok kıymetli bir hanımefendi. Ben bu hanımefendinin birkaç tane "aşk mektubu" diye tabir edilen mektuplarını da yayımladım. Bir mektubunda şunu diyor: "Efendi, Hoca Sadettin Efendi'nin eserini okuyorum. Bu gece birinci cildi bitirmek istiyorum. Bu gün teravih namazına gelemeyeceğim." Ben şunu açıkça ifade edeyim ki bu eserin bir iki sayfasını bir iki saat içinde çözebilecek çok az ilahiyat profesörü var. Bunu üzülerek ifade ediyorum. Yani Hürrem Sultan da böylesine bir kültürlü hanımefendidir".

Bu tür diziler kafa karıştırma operasyonu

Son dönemde Türk gençliğinin, tarihini doğru olarak öğrenmeye yöneldiğini vurgulayan Prof. Akgündüz, dizideki sanatçıları suçlamadığını; fakat bu tür projelere yatırım yapan insanlarda iyi niyet aramadığını söyledi. Ahmet Akgündüz, "Bu gibi diziler, son zamanlarda Türk gençliğinin Osmanlı'yı doğru öğrenmesine karşı başlatılan bir kafa karıştırma projesidir." Birden fazla hanımla aynı anda münasebetin İslam'a aykırı olduğunu ve padişahın da bu tür alemler düzenlemesinin mümkün olmadığını vurgulayan Akgündüz, "Bu İslam'a da hakarettir. Osmanlı'ya da hakarettir. Zihinleri de bozmak için müthiş bir kasıt vardır. Bu kastı filmi çevirenlerde aramıyorum. Çünkü onların bir kısmının hayatı böyle. Bu diziyi yönetenlerde ve yayınlayanlarda çok ciddi manada bir kasıt hissediyorum." ifadelerini kullandı.


31 yorum

En fazla 4 cariyeyle nikah kıyılabilir

Bir mektubunda şunu diyor: "Efendi, Hoca Sadettin Efendi'nin eserini okuyorum. Bu gece birinci cildi bitirmek istiyorum. Bu gün teravih namazına gelemeyeceğim." Ben şunu açıkça ifade edeyim ki bu eserin bir iki sayfasını bir iki saat içinde çözebilecek çok az ilahiyat profesörü var. Bunu üzülerek ifade ediyorum. Yani Hürrem Sultan da böylesine bir kültürlü hanımefendidir".

Buralarını çok ilginç buldum, bilgi için ne kadar teşekkür etsem az.Biz dizide Hürrem'i türkçesi bir hayli bozuk ve aklı şeytanlıktan başka birşeye çalışmayan biri olarak görüyoruz...Yazıklar olsun ecdadımızı yanlış tanıtanlara...

27.03.2011 - Sare

cok haklısınız

sözlerime bu site kurucusuna ve değerli yazarlarına cok tesekkür ederek baslamak istiyorum bize asıl tarihimizi öğretme cabalarınız gercekten takdire sayan. muhtesem yüzyıl dizisi ve tarihi karalamaya yönelik kitaplar genclerin kafasını karıstırmaktan ve tarihini yanlıs öğrenmelerini gercekleştirmekten baska bir amaca hizmet etmiyor. bu kadar görkemli tarihimizi bu sekilde karalamalarını anlamak gercekten güç.bizim halkımız da maalesef tarihini tv yoluyla ögrenmeye calışıyor.oysa biraz daha caba gösterilmeli ve bol bol kitap okunmalı.yoksa gercek tarih değil dizide aktarılan tarih kazınacak milletimizin aklına.lütfen biraz daha kitap okunsun.

28.04.2011 - keziban

sitenizi bayağı bir incelemiş

sitenizi bayağı bir incelemiş bulunuyorum. evet bir dava uğruna burada saatlerini harcamak belki sizce mantıklı ancak anlıyorum ki boş gezenin boş kalfalarına giydirilmiş bir takım uğraşlar bunlar. ülkemizi ileriye taşımak torunu olduğumuz osmanlı gibi siz de cihana hükmetmek istiyorsanız önce gidip üzerinize vazifeinizi yerine getirin de dizi izleyerek saçma sapan insanlarla atışarak değil vatandaş bilinciyle devletine milletine bir katkıda bulununuz sizden yaşça küçük bir insan olarak bunu istirham ediyorum. afedersiniz bir soru yöneltmek istiyorum madem 4 cariye ile nikah var neden abdülmecit in 22 hanımı var görünüyor tarih kaynaklarında? onlar neyin nesi? cariye ve haseki laflarının tedavülden kalkmış olması ikbal kadınefendi gözde ve hanım ünvanlarını ortaya atmış da bu şeklde mi kapatılmaya çalışılıyor? kaldı ki Osmanlı hükümdarlarının koynuna neden gayrimüslim sonradan müslim olmuş kadınalrı aldıklarını hiç mi düşnmüyorsunuz? osmanlı batıya hükmetmenin ve orayı takip etmenin yolunun bir çaresini bulmuş sizin gibi kara çarşaf doğu insanına yönelmiyor ki yapılan araştırmalarca da osmanlının hanımlarının batı (leh sırp rus venedikli) yerine doğudan (gürcü ermeni mergel çerkez gibi) seçilmesinin sürüklediği sonucu da göremeyecek vaziyettesiniz.size göre bir kadın susmalıdır kadınlık vazifeleri dışında hiçbir konuya el atmamalıdır. yazık ki görmezsiniz Hürrem en güzel örneğidir bir kadın bir erkeğin iktidar arzusunu kamçılar ona özgüveni verir ve aklıyla yönlendirir dünya siyasetini.ayrıca Osmanlı'nın kapalı yapısının (ve tüm islam toplumlarının tabii)toplumlarda cinsel sapkınlığa yol açtığını göremeyecek zihniyette insanlarla açıklamalar yapmanız içler acısı. bugün bir batı ülkesinde bulunmuş bir insan olarak ki ABD de insanların dönüp hiçbir modern giyimli bayana bakmayıp o giyimde insanların hiçbir tepki görmediğini, dönüp de kimsenin aklından fena şeyler geçirmediğini çnkü hiç bakmadıklarını tecrübe etmş olarak bunları algılayamamak için içindeki şeytan dürtülerini nefislerini bastıramayıp etraftaki açıklıklardan tahrik olan siz yobaz topluluğuna allah sizi iflah etsin demekten başka laf kalmıyor. unutmayın allah içinizdekini iyisiyle kötüsüyle günahı mekruhu her türlüsüyle bilir görür. kadınların bol kıyafetlerinden dahi hatta ve hatta yüz hatlarından ereksiyon olan bir toplumda yaşadığım için sizden utanıyorum site yönetimi ve yazar olduklarını iddia edenler...dilerim bir gün vatanımız aydınlanacak düşünce yapısına ulaşır.

13.08.2011 - Ziyaretçi

CVP:sitenizi bayağı bir incelemiş

Cinsel sorunlarınız olmalı ki utanma duygunuz kabarmış. Öncelikle yaşadığınız cinsel sorunlardan kurtulmanızda rabbim yardımcınız olsun. O batıyı sadece siz görmediniz. Siz o mikroplara tapmaya devam ediniz. Dünyaya porno melanitini getirenler sizin övgü ile bahsettiğiniz batı medeniyetdir. Harem sahneleri dolu yüzlerce çıplak kadın tabloları yapanlar yine o batı medeniyetdir. Onlar için cinsel yasaklayıcı hiçbirşey yok. Bakmalarına ne gerek zaten istedikleri zaman sahip olabiliyorlar. Bakın ırak'a girip daha 15inde yüzlerce kıza tecavüz eden askerler de o yaşadığınız ülkenin insanları.. Hatta hapishanede erkekleri çırılçıplak soyup cinsi livata yaptıranlarda o ülkenin askerleri.. Siz onlarla gurur duymaya devam edin!

14.08.2011 - yobaz

osmanlı

osmanlının sapıklığını ve haremin iğrençliğini gizlenek istemenize hayret ediyorum. yaşasın Türkiye Cumhuriyeti. Osmanlının Türkiyeyle ilgisi yoktur. bu utanmaz, arlanmaz, kancık devletin yıkılması çağın en hayırlı olayı olmuştur. Kadın düşmanı, bütün sapıklıkların başı harem hayatı ile övünülecek bir durum yoktur. Hürrem türk ve müslüman değildi. köle ve hıristiyandı.diziyi çok başarılı buluyorum. Türk tarihiyle ilgisini göremiyorum. Türklerin tarihi T.c ile başlar.

05.10.2011 - Ziyaretçi

CVP:osmanlı

Osmanlının sapıklığı mı AMAN ALLAH'ım.. Sen nereden geldin? uzaylımısın? senin deden ninen onların anası babası nereli? Çanakkale savaşını kim kazandı? İstanbul'u hunlular mı feth etti. Anadoludaki birliği balkanlardaki asırlarca huzuru gelip çinliler mı sağladı? Cehaletin bu kadarına da pes!!! Sanırım mevcut türk dizilerini de osmanlılar çevirdi..

05.10.2011 - sabır

BEN ELHAMDULILLAH MUSLUMANIM

BEN ELHAMDULILLAH MUSLUMANIM ve Turkum atalarim Osmanli neslini inkar toplumlar kaybolmaya mahkumdur Size kotu niyetli cvb vererek caheletinizi arttiracak degillim Su iyi biline ALLAH ismi anilsin insanlar arasinda yasanabilir bir duzen kurulsun melunlarin hukmu kalksin diye OSMANLI doguya batiya yurudu Bu kurulan hazirlananlar sadece proveke etmek turk halki arasinda fitne cikarmak icindir bu kadar cahillik yeter dur diyelim artik bizim hassas ve duygusal bir millet oldugumuzu cok iyi biliyorlar bu yuzden deccalin oyunlari coktur bu kulun yanlis sozlerine tepkiniz dogal bu insanlar bizim insanimiz ayni dili konusuyor ayni acilari beraber yasiyoruz Lutfen dayanisma icinde olalim siyasi ayriliklari birakin sol sag demeyin elimizdeki yavrulamiza sahip cikalim cunku ortamimiz cok yozlasti butun medya nerdeyse kotuluk enjekte ediyor bunardan kafamizi kaldiralim ve uyanalim zaman Islami anlama Kurani anlama Peygamberimiz MUHAMMED MUSTAFAYI anlama ve batil olan herseyi yikma zamanidir kardeslerinizin katili olmak istemiyorsaniz muslumani muslumana vurdurtmaya calisan bu sistemin parcasi olmak istemiyorsaniz var gucunuzle dayanisma diyelim Bu milletin ustune varsin o zaman 7 degil 67 duvel gelse yikilmaz Selametle

25.11.2011 - Ziyaretçi

hürrem

Tarihi ve tarihi kitağları ve romanları severim.Ne var ki hep kitap yada her roman aynı konuyu farklı yazabiliyor.Hürrem sultan konusuna gelince dizide yansıtılan hürrem karakteri kesinlikle dogru yansıltılmamış.Baktıgınızda gerçekten kafası şeytanbıga çalışan kaba saba bir bayan ama gerçekte zekası ile övülür.Şeytanlıgına gelince bence hüremin övülecek pek bir tarafı yok osmanlının bitmesinde ki tek sebeb olan kadın hürremdir.Kanununin en akıllı en yetenekli ve tarihlerdede övgüyle bahsedilen Mahi Devrandan olma oglu Mustafayı öldürtmesinde en büyük sebeb hürremdir.Hürremin Oglu Beyazıt başa geçse mustafa kadar olmasada başarılı olacagıda aşikardır.Ama sonuç olarak taht tarihteki lakabıyla salak selime kalmıştır.??

08.12.2011 - ZZM

CVP:hürrem

ne biçim insansınız siz? yıl 1520 neymiş.. osmanlının bitmesine tek neden hürrem miş!!

Osmanlı bittiğinde yıl 1920 ydi.. aradan tam tamına 400 sene geçti. Ne bitiş ama değil mi? Keşke bir hürrem de Türkiye Cumhuriyetinin başına gelsede 400 sene de bu devlet taşyabilse.. 80 senede 40 defa çatırdık..

Kaldı ki osmanlı ne hürremden ne kösemden, 1909 da ingiliz destekli ittihat ve tarakki ayaklanmasından bitti.. Bilmiyorsanız araştırınız

08.12.2011 - oy oy

başa osmanlı diye başlık

başa osmanlı diye başlık atmış arkadaşın sen dalkavukların önde gidenizin. Aslını inkar eden şerefsizdir.Türkiye cumhuriyetini kuran mübarek şahısların hepsi osmanlı vatandaşıdır. senin o küçük beyninle bunları anlamanı beklemiyorum tabi.ALLAH HAKKINDA HAYIRLISINI VERSİN.

26.12.2011 - Ziyaretçi

1.Cahil ile sohbet etmek

1.Cahil ile sohbet etmek güçtür bilene, Çünkü cahil ne gelirse söyler diline.
2.Cahil kimsenin yanında kitap gibi sessiz ol. Mevlana..
3.Öğrenmek pahalıdır ama cehalet ondan da pahalıdır.
4.İnsanın cahil olduğunu bilmesi, ilme atılmış ilk adımdır.

Sayın Osmanlı rumuzlu kişi;
sanırım maddeler halinde sıraladığım açıklamalar durumunuz hakkında yeterli olmuştur.Sizden ricam dördüncü maddeyi birkaç kez okumanızdır.İnanın, ben, bu maddeyi içimde taşıyor ve sürekli tekrar ediyorum,yanlışa düşmeyeyim diye..Elbette birinci maddeyide,eğer anlıyorsanız..

10.01.2012 - endam

Hürrem nikahı,osmanlıda nikah,

Dizi senaristleri ve vikipedia nın uydurdugu yalan hürrem ilk nikahlı osmanlı sultanı olması..

Buradaki yazı da belirtildiği gibi bir cariye çocuk doğurdugunda azad edilirdi..islam dinin den zerre bilgisi olmayan cahil ve şeytana uşaklık edenlerin uydurdugu gibi, 4 çocuk annesi hürrem sultan hile ile azad ettirmemiştir kendini..ve hile ile nikah kıydırmamıştır..hürrem sultan ilk çocuk dogurması ile azad edilmiş..sonrada islam dininin gereği Sultan süleyman ile nikahlanmıştır..tıpkı diğerleri gibi..bu ne bir ilktir..ne valide sultan kaprislere girmiştir..bu meseleler ile bizzat valide sultan alakadar oluyordu suan nasıl anneler cocuklarının evlendirilmesinde gerekli hazırlıkları yapıyorsa...

ilk devlet nikahı diye vikipedia uydurması olan nikah saçmalıktır..zira osmanlıda suanki resmi nikah diye yapılan resmi muamele yoktu..sadece dini nikah vardı..ve osmanlıda hicbir padisah kendisine haram olan kadınla ilişki yaşamadı ve nikah kıyılması gereken durumlarda 4 eşe kadar nikahlandı..

İslami bilgisi olan herkes, Koskoca islam imparatorlugu Osmanlıda, ilim ve irfan ehli padişahların bu kadar basit bir meseleyi bilmemesini bırakın aksine davranmasını tahayyül dahi etmez..

18.01.2012 - Tarih araştırmacısı

ya bu nedir ben anlayamıyorum

ya bu nedir ben anlayamıyorum nasıl bi at gözlüğü takmışsınzıki düz mantıkla hareket edip sizinle aynı görüşü taşımayanları yok cinsel sorununuz var yok tarihi bilmiyosunuz diye yargılıyosunuz siz ne kadar biliyosunuz acaba tarihi kanuni mustafayı boğdrtmasaydı o tahta geçecekti o zaman sarı selim hain mustafada padişah hazretleri olacaktı ölemi bu mantıkla bi yere varmanız mümkün değil sultan selim 8 yıl padişahlık yaptı ve ne hazindirki hiçbir sefere katılmadı ve sonunda içkiye olan düşkünlüğünden dolayı istanbulda sarayında öldü ondan öncekiler ise savaş meydanlarında ölmüşlerdi. kıbrıs fethedildiği zaman padişah sarı selim idi ama fetihten zerre başarısı yoktur kıbrıs sadrazam sokullu mehmet paşa tarafından fethedilmiştir selimden sonra tahta oğlu murat geçti ve tarihe en çok cariyesi ve çocuğu olan padişah diye geçti merdivenlerden atılan bebklerin haddi hesabı yoktu murat zamanında işte o çok övdüğünüz hürrem sultanın soyu şunuda belirtmek isterim belgelerle kanıtlıdırki şehzade mustafaya damat rüstem paşa mihrimah hanım sultan ve hürrem sultan komplo kurarak ölümüne sebep olmuşlardır onun adına yazdıkalrı mektuplar ortaya çıkmış sultan selim bile kendisindense abisinin tahta geçmesinin osmanlı için daha hayırlı olacağını itiraf ve kabul etmiştir buda belgelerle ispatlıdır sizin yavuz sultan selim han babasını tahttan indirdi düşünceniz kanuni sultan süleyman han tarafındanda kabul edilmiş yada kızına karısına olan aşkı kullanılarak kabul ettirilmiştir. ayrıca şunuda belirteyim osmanlı hanedanından hayır yapan tek kişi hürrem haseki değildir bağış yaptı diye bir insan ilahede kabul edilemez insanları yanlış yönlendirmeyin osamanlı devleti fiili duraklama dönemine selim han döneminde girmiştir belkide fiziki ve idare gücü olarak dedesi yavuz selime benzetilen şehzade mustafa ve onun soyundan gelen şehzadeler padişah olsaydı şu an hala osmanlı devleti diye bi devlet olacaktı buda tarihçiler tarafından kabul edilmiş ve su götürmez bir gerçektir ancak kader diye bişey olduğunu ve yücce Rabbimin herşeyi çok önceden yazdığı için kaderin önüne geçilmediğinide sizlere hatırlatmak isterim bu saçma sapan siteye sayın muhsin yazıcıoğlunun temiz ruhunu ve adını neden karıştırdınız onuda anlamış değilim Allahtan size akıl fikir vermesini dilerim siz maddeler sıralamışsınız ya cahille etme sohbet aynı şeyi ben size sölüyorum hakikaten bu kadar cahilliğe pes doğrusu bazılarının dizide hürreem karakterini canlıdıran sanatçıya duydukları hayranlık yüzünden hürrem sultan çok iyidir hiç kötülük yapmaz alimdir savsataları ne acıdırki sizlerede bulaşmış gözlerinizi açmanızı ve biraz tarih okumanızı tavsiye ediyorum sizlere

19.01.2012 - Ziyaretçi

CVP:ya bu nedir ben anlayamıyorum

Bu kadar cahillliğe pes doğrusu derken daha büyük bir cahilliğe imza attığınızın farkında değilsiniz.

Dedesi yavuz sultan selime benzetilen şehzade mustafa padişah olsa idi osmanlı hala yaşardı bugün hala osmanlı olurdu demek ne kadar ezberci ve ideolojik yakşaltığınızın belgesidir.

"Dedesi yavuz kadar olan mustafa" diyorsunuz.. 2. selim de yavuzun torunu değil mi? şehzade mustafanın da sizin tarif ettiğiniz türde sarı selimden daha beter bir torununun gelmeyeceğine garantiniz mi var?

Tabiri caizse, Osmanlının bekareti 1683 ikinci viyana zaferinde bozulmuştur. Yenilmez bir süper güç olduğu imajı o zaman zedelenmiştir. Merzifonlu karamustafa paşanın ihtiras ve hırsı ya da kahramanlığı bu sonun başlangıcı olmuştur.. Aynı şekilde şehzade mustafanın benzer bir facia ile osmanlının bekaretinin 100 yıl önce bozulmasına neden olmayacağına kim garanti edebilir? Hatalar yaptığının belgesi kendi canını bir koruyamayıp taht kavgasını kaybetmiş olmasıdır. Nasıl ne şekilde kaybettiği değil. sonuç önemlidir.

Sefere çıkmamak başarısız olduğunun belgesi değildir. ABD askerleri ırağa afganistana girdiğinde ordunun başında ABD başkanı mı geliyor.. Ya da PKK'nın kandildeki yuvasına sefer yapıldığında cumhurbaşkanı başbakan ordunun başında mı gidiyor. Hayır onlar sadece karar mercidir. Sorumluluk onlardadır. Padişahların sefere çıkması ya da çıkmaması sadece stratejik bir şeydir. Yeri gelir çıkmaları gerekir. yeri gelir çıkmamaları daha hayırlıdır.

Şehzade mustafa babası hayatta iken isyan etmiştir. Aynı şekilde hürremin oğlu şehzade beyazidte bir isyana kalkışmıştır.

350 yıl sonra yıkılan bir devletin yıkılması ile alakalı günah geçisini o kadar geride aramak ayrı bir cahillik tablosudur. 1909 ikinci meşrutiyetçilerin ittihat terakkicilerin hiç mi suçları yok.. yoksa onları başıma musallat edende mi HÜRREM SULTAN'dı... 1914'de birinci dünya savasına almanların yanıdna bizi katanlara da hürrem sultan ikna etti..

Trablusgarp italyanlarca işgal edilirken, italyan büyükelçisinin partisine katılanda mı hürrem sultandı?

Kudus ingilizler tarafından zorlanırken hiç savaşmadan ordusunu şam'a çekende mi hürrem sultandı?

Sahi biz hürrem sultandan 355 yıl sonra birinci dünya savaşında almanların yanında değil de ingilizlerin yanında savaşmış olsaydık osmanlı imparatorluğu yıkılırmıydı dersiniz?

Hatayı hataları hürrem sultanda aramak yerine ilaştırıp kutsadığımız ittihat ve terakkicilerde arasak nasıl olur dersiniz?

Adamlar viyana kapılarına kadar dayanmışlar.. peki bugün siz ne yapıyorsunuz? oturup monütör önünde onların kahramanlıklarını pire göstermeye çalışmaktan başka..

Benzetme hata olmasın: Adam koca fabrika kurmuş patron koltuğuna oturmuş.. muhasabecisi geliyor hadi git bahçede inşaat var orada çalış.. senin deden bu fabrikayı kurabilmek için sırtında harç taşıyordu.. sen niye lüks koltuğundasın diyor.. Eğer sen koltugunda böyle rahat oturursan torunun torunu hissederlar alacak, ittihat ve terakki adında onlarda bu fabrikayı peşkeş çekecekler yabancı sermayeye.. sonrada sen bu koltukta böyle oturduğun için peşkeş çekenler değil de sen suçlanacaksın..

tam komedi değil mi?

19.01.2012 - komedi

şehzade mustafa isyan

şehzade mustafa isyan etmemiştir bana isyan ettiği ile ilgili bir tek belge bulurmusun ama etmediği ile ilgili ben sana bir çok belge bulurum şehzade mustafa isyanı diye geçmez hiç bi tarih kitabında şehzade mustafa olayı yada boğdurulması diye geçer sölenen hiçbirşeye mantıklı bi cevabın yok biz hangi devirden bahsederken sen 350 yıl sonrasından bahsedip insanların kafalarını karıştırarak kendi düşüncelerini empoze etmeye uğraşıyosun biz kanuni devrindeki hatalardan bahsediyoruz sen nerelere gidip ne analtıyosun sarı selim de yavuz sultan selimin torunu evet haklısın ama dünyaya getirdiğin bir neslin hepside kahraman yada hepside korkak olacak diye bi kural yok ayrıca şunuda söliyim bir kısım tarihçi sultan selimin sultan süleymandan olmadığını bile düşünür bunuda biliyomuydun sarı selimin içkiye ve kadına aşırı düşkünlüğü oğlu murada ondanda mehmede geçmiştir ve sonuç olarak hürrem sultandan itibaren kurallar değişmiş harem yaşamı bozuntuya uğramış kadınlar yönetime el atmış ve osmalıyı yıkılmaya mahkum etmiştir sultan süleyman babası ölünceye kadar korku içinde yaşamıştır bir iftiraya kurban olurmuyum diye ama kendi oğlunu iftiraya kurban etmiştir ama şehzade mustafa baban seni öldürecek diye uyarıldığı halde babasının çağrısına icabet etmiş ve boğdurulmuştur şehzade cihangirde abisinin hazin sonuna ancak bir yıl dayanabilmiştir çünkü cihangir zayıf kişiliği olması sebebiyle kendi kardeşleri tarafından bile görmediği ilgiyi görmüştür şehzade mustafadan zamanın din alimleri ulemaları paşaları sultan olarak şehzade mustafayı uygun görmüşlerdir en vasıflı şehzadedir çünkü kişiliğinden dolayı bunları anlatan belgeleyen her tarihçi yalan sölüyo bi senmi sölüyosun doğruyu biraz kitap oku neyi nerden öğrendin bilmiyorum ama yalan yanlış öğrendiklerini burda insanlara sunma burda seninle tartışarak vaktimi boşa harcayacak değilim belliki senin vaktin bol boş düüşüncelerini kurgulayıp sağda solda doğruymuş gibi anlatıyosun aa bu arada cehaletinin vardığı noktayı hatırlatmak adına ingilizlerin değilde almanalrın yanında savaşa girdiğimizde osmanlı devleti yıkılmıştı zaten ittihat ve terrakki üyeleride damat ferit paşanın hainlikleriyle yıkılan osmanlıyı türkiye cumhuriyetine çevirmişlerdir

19.01.2012 - Ziyaretçi